Wednesday, May 6, 2009

Cakupan Peperiksaan Pertengahan Tahun tingkatan 5 (TERKINI)

Tajuk Tingkatan 4
1. Kedatangan pengaruh hinddu dan Buddha ke Asia Tenggara (esei)
2. Sistem tulisan - tujuan dan kepentingan (esei)
3. Tamadun Mesir purba (struktur)
4. Penyebaran Islam di makkah (struktur)

Tajuk tingkatan 5
1. Pembinaan negara bangsa (Jerman dan Italy) esie
2. Perjuangan nasionalisme oleh persatuan-persatuan Melayu (esei)
3. Ciri-ciri negara dan bangsa (struktur)
4. Penentangan tokoh-tokoh terhadap British (esei)
5. Gerakan islah (struktur)

sila ambil perhatian untuk pelajar 5 A ren!
soalan untuk gerakan nasionalisme di Burma tidak terdapat dalam skop peperiksaan ini. so tak perlu baca pasal Burma.

4 comments:

Anonymous said...

Betulke Cikgu?
Saya sudah hafal semua Burma..
T.T Baru punya Soalan
banyak susah berbanding Soalan Burma tu

Anonymous said...

Terima Kasih Cikgu
Kamu memenag bagus
Saya akan baca semua itu~
Saya ialah murid dari 5aRen.

-LoNeLy bLuR- said...

cikgu.......
saya mari lolz......
hahahahax.....
terima kasih tips cikgu...
saya juga murid dari 5aRen...
perempuan.
guess lar...
haha...

Anonymous said...

showlive影音聊天网 , 三色聊天室 , 五色聊天室网站 , 裸聊直播间 , 寂寞视频聊天室 , 寂寞同城聊天室 , 完美女人影音网 , 色聊网 , 色聊聊天室 , 173影音live秀